R.I.P. from Romania….

De câteva zile toată media este obsedată de un singur eveniment: moartea lui Michael Jackson a şocat o lume şi a scos la suprafaţă cele mai ciudate reacţii. Dincolo de nostalgia cu care am ascultat şi eu câteva din melodiile care mi-au marcat adolescenţa, toată această isterie m-a întristat şi mai mult întrucât m-a făcut să înţeleg două adevăruri banale, pe care le „ştim” cu toţii dar e greu şi neplăcut să le şi „simţim” pe pielea noastră.

În primul rând am constatat pentru a x-a oară că, vorba „neamţului”, don’t know what you’ve got till it’s gone … Dacă până acum o săptămână mai găseai prin vreun colţ prăfuit de pagină câte un comentariu de genul „arată ca o maimuţă”, „a ajuns o fantomă” etc., brusc, după moartea lui, toată lumea e îndurerată că l-a pierdut pe „Regele”, „geniul”, bla bla. Oare cui îi pasă cu adevărat dacă acolo, în casa lui imensă şi pustie, MJ mai trăieşte sau nu? Cui îi pasă dacă a suferit sau nu?  Oare de ce ne lăsăm, cu bună ştiinţă sau nu, pustiiţi de o viaţă pe care nu mai suntem în stare să o controlăm? Oare de ce suntem atât de laşi, de ce ne e frică să trăim cu adevărat, să ne trăim emoţiile, sentimentele, de ce e atât de uşor să stai  îmbufnat pe cel de lângă tine şi atât de greu să ierţi, şi abia când persoana respectivă nu mai e, îi ridici statuie şi îţi afişezi tristeţea de neconsolat? Din păcate observ că într-o lume în care nimeni n-are timp pentru nimic, trebuie să mori ca să trăieşti. Trebuie să ai placa de marmură deasupra ca să ţi se spună: vaaai, ce te-am iubit … nu te vom uita niciodată …

Al doilea lucru care m-a şocat în reacţia fanilor de pretutindeni a fost însuşi şocul lor: nu se aşteptau să moară. Chiar dacă în loc de 50 de ani ar fi avut 100, ei tot nu s-ar fi aşteptat să moară. Chiar dacă în ultimii 10 ani n-ar mai fi ascultat nici măcar o piesă de-a lui, ei tot nu s-ar fi aşteptat să moară. Ei bine, dragilor, ştire de ultimă oră de la faţa locului: toţi oamenii sunt muritori!  Şi cu cât suntem mai disperaţi să ne câştigăm nemurirea printr-o formă sau alta de celebritate, artistică, profesională sau cum vreţi voi, cu atât suntem mai muritori. Nemurirea noastră, culmea, stă în lucrurile şi în gesturile cele mai mărunte, cele mai puţin „eroice” sau „de vedetă”, în cele care ne fac iubiţi cu adevărat de cei din jur. O să-mi spuneţi: şi MJ e iubit, de o mare de oameni chiar! Pariu? Într-o săptămână, o lună, un an, lacrimile se usucă, isteria trece. Adevărata amintire o laşi în cei de lângă tine. Nemurirea poţi să spui că ţi-ai cucerit-o în momentul în care locul tău rămâne gol în sufletul celor din jur. Gol de-a binelea, oricât s-ar strădui alţii să se aşeze pe el.

Nu m-am apucat de butonat ca să vă întristez, şi nici ca să mă plâng. Ştiţi de fapt de ce am ocupat atâta spaţiu aici? Pentru că mi-am dat seama că n-am sunat-o pe mama de vreo 3-4 zile. Şi nici cu copiii n-am ieşit în parc în ultimele după-amiezi. Soţul? Noroc că există telefonie şi messenger … Nu mai zic că am fost atât de preocupată de munca mea, încât nici prietena nu mi-am scos-o la o cafea.

Oameni buni, haideţi să ne trezim! Haideţi să ne oprim un pic din nebunia asta! Puneţi mâna pe telefon şi daţi măcar un sms cuiva drag …  Restul? Keep it in the closet!

I’m Starting With The Man In The Mirror,
I’m Asking Him To Change His Ways
And No Message Could Have Been Any Clearer
If You Wanna Make The World A Better Place
Take A Look At Yourself, and Then Make A Change!

Published in: on 29/06/2009 at 08:20  Lasă un comentariu  
Tags: , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://oanabazavan.wordpress.com/2009/06/29/michael-jackson/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un răspuns

